dissabte, 14 d’abril del 2012

"Nunca te acostarás .....

Sin saber una cosa mas"
No se la frase feta catalana per a dir això.
El divendres Sant quan ja s'acabava la professó del Sant Enterrament, mirant cap al Monsant des de l'Espona Grossa vaig veure la lluna plena damunt de l'horitzó. Ho vaig comentar amb l'Emma de ca la Cassimira que anava al meu costat i em va explicar que per la Setmana Santa sempre hi ha lluna plena.


"La raó és que la Pasqua varia d'any en any degut a que esta basada en el calendari jueu, que es guia per les fases llunars. La Pasqua de Resurrecció és el diumenge immediatament posterior a la primera lluna plena de l'inici de la Primavera. Això no passa mai abans del 22 de març ni més tard del 25 d'abril."
Gràcies Emma.
La foto també es d'ella.

Ara n'hi explicaré jo una a ella que potser tampoc sap.
Que el coneixes a aquest senyor?


Segur que si perquè aquest dies ha sortit a tots el mitjans de comunicació. És el Salvador Macip, un metge i investigador català de Blanes que ha escrit molts llibres.
Però el que potser no sabeu que el seu avi era de La Bisbal, el Salvador Macip de cal Trucafort i també era metge.
Els d'aquesta casa van ser els únics que no van canviar del seu cognom la c per la s. Ja eren ben espabilats els avantpassats d'aquest noi.


En aquesta foto escolar de l'any 1916 entre altres bisbalencs de l'època hi surt el Salvador de cal Trucafort.

És el que està al costat del mestre amb un vestit fosc, a la tercera fila començant per baix.
Ho deu saber ell que té les arrels al nostre poble?
Per a molts bisbalencs és un honor saber que un personatge com ell està relacionat amb La Bisbal.






.































1 comentari:

  1. Sí que era conscient de les meves arrels de La Bisbal, i que la meva família era l'única que no s'havia passat a la "s", però no havia vist mai aquesta foto del meu avi! Gràcies per rescatar-la.

    ResponElimina